Even haast maken!

7 juli 2014 - Peru, Indiana, Verenigde Staten

Ik moest iets doen om van mijn reis niet een reisje te maken! Gassen. En vandaag lukte het me. Ik vertrok op tijd in Champaign (sowieso een stimulerend stadje!). Bij Veedersburg verliet ik de 74 om een stukje naar het noorden te gaan.

Hier begint het een beetje heuvelachtig te worden (nog steeds wel ongeveer 200 m NAP). Meer bomen, loofbomen. En het valt me op dat er redelijk wat stenen huizen worden gebouwd hier, naast de gebruikelijke houten bouw. Een plaatsje als Attica passeer ik. Ik moet opschieten om op tijd in Lafayette te zijn! Vanaf Lafayette moet het nog een flink stukje toeren zijn. Maar gelukkig: Delphi! Ik leg het probleem voor. Er zouden mogelijkheden zijn! En dat in de broeierige atmosfeer, temperaturen van bijna 30 gr C, en vochtig. Doorrijden, volhouden dan maar.

En wat zien mijn ogen? Ik kon mijn oog niet geloven (jij Lois?)!

Peru. Ik was er! Ik ben er! Zuid- Amerika gehaald! Siem, rijd ook een beetje door met je auto!

Morgen naar Ohio, en tussen Cincinnati en Columbus woont Bernadette, een voormalig collega van IvD (nu Kentalis). Zij emigreerden 12 (of 14) jaar geleden om hier te werken (een grote boerderij met melkkoeien). Bernadette doet .?... betreffende Doofblinde mensen.

IK BEN ERG BENIEUWD!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Gerard van Dijk:
    8 juli 2014
    Mooie trip door al die staten! Wauw; zo zie je (toch) nog heel wat. Van woestijnachtig in het westen begin vorige week, dan overgaand naar extensieve veeteelt met wat geïrrigeerde land- en tuinbouw naar waar je nu bent met intensieve akkerbouw en bio-industrie geholpen door (meestal) een flink vochtig en ('s zomers!) warm klimaat. Het grote merengebied wat je nu nadert (bij Chicago) ligt trouwens tot eind mei volledig dichtgevroren dus 's winters is het heel andere koek.
    Death Valley is trouwens een opgedroogde binnenzee (die overigens nog steeds onder NAP ligt (diepste punt 86 m -NAP) Door gebergtevorming afgesloten van de Stille Oceaan en toen ingedroogd door het droge klimaat. Je stelde nog ergens een vraag maar die ben ik ff kwijt. Paar dagen weg geweest dus flink bij mogen lezen. Ga zo door. Enjoy your stay!