Ten einde?

4 augustus 2014 - Nijmegen, Nederland

Wanneer kun je zeggen dat een reis, al is het slechts een deel van de beoogde, voorbij is?

Jullie raden al, denk ik, hoe ik daar over denk! Toch wordt dit stukje het laatste dat ik over mijn reis schrijf.

Eind vorige week kreeg ik het bericht dat hier, op Schiphol, mijn motor door de douane is vrijgegeven. Dit na nog een laatste transportbrief van Pieter van Londen (VLC) naar de handler was opgestuurd. Dit was het formulier waarin werd aangegeven dat het slechts om een tijdelijke import ging in Canada. Voor mij, als leek, leek het logisch, ook zonder dat formulier. Want ik was eigenaar toen ik de motor opstuurde, bleef eigenaar in Canada en de USA, en was nog steeds eigenaar toen de motor per vliegtuig weer terugkeerde in Nederland! Raar hee!

Maar goed. Per bus, trein en bus naar de storage nabij Schiphol gegaan. En daar stond hij, ingepakt, ongeschonden van de reis. Alleen even de spiegels vastzetten, de accu aansluiten, en  mijn motorpak, laarzen en helm eruit etc. Opnieuw oppakken, in de buurt tanken, en rijden maar. Gemakkelijk starten, heerlijk om weer te rijden op deze Triumph Tiger Explorer, en dat in mooi weer! Ook jij Joris van Brabant Motors, bedankt voor de fijne en goede preparatie van de motor en de adviserende ondersteuning onderweg.

Mijn motorpak was nog wel vochtig. Toch de laatste dagen in de USA te veel regen gehad en minder opgedroogd dan ik dacht. De koffers en de waterdichte rolzak van de motor af op mijn tijdelijke logeeradres. Het huis van Yuri, Eva, en hun kinderen Lois en Mahlik. En niet te vergeten de 2 vissen, ook die van de buurvrouw, en een heleboel naar water snakkende planten. Ik heb trouwens ook deels de mantelzorg voor de 3 cavia's bij mijn zus. Ook zij zijn op vakantie. Voorlopig moet ik nog dakloos zwerven in deze omgeving.

Nu kan ik veel aandacht besteden aan het zoeken van een woning voor mij in Nijmegen (en andere dingen natuurlijk). Dat moet ook een einde maken aan het zoeken van kleren, gereedschap etc. In september nog 3 weken met Carel naar Peru, zou ik bijna vergeten! Mooi, of niet?

Jullie, lezers, ontzettend bedankt voor jullie zeer leuke en stimulerende reacties. Dit heeft mij regelmatig ontroerd!

Ik moet (graag) toegeven dat ik ook zeer veel plezier heb beleefd aan het schrijven van de berichtjes.

Tot zo!!!!

1. Harrie Perebooms:
    4 augustus 2014
    Dank Wies voor je puntige ( zie ook de puntmutsen van de kabouters hier en daar), grappige en inspirerende verslaggeving van een reis die op de een of andere manier nog niet ten einde is? voortgezet wordt. Toch?? We hebben genoten! Groeten en tot snel (lees je mail), harrie en renate
  2. Marcel en Dorine:
    5 augustus 2014
    Wies, Wij sluiten ons aan bij Harrie en Renate. Bedankt dat we mochten meegenieten met jouw reis. We zijn blij dat jij en jouw brommert weer gezond terug zijn op de Nijmeegse grond. Straks nog naar Peru, en misschien nog een weekje met MC Nooit Verkeerd................. Groeten, Dorine en marcel
  3. Bas:
    21 augustus 2014
    hoi Wies
    we zijn net terug van vakantie goed dat jij en motor goed terug gekomen zijn volgende reis al gepland lees ik veel plezier daar of toch wat marcel zei e.v.t. met nooit verkeerd meer rijden
    groetjes Bas en de rest van de familie
  4. Aly Reitsma:
    3 november 2014
    hallo Wies,
    Ik heb je verhalen met belangstelling gelezen. Wij zijn van plan om in 2015 onze motoren naar Canada te laten verschepen en na onze vakantie weer terug. Nu heb ik wel het bedrijf gevonden die voor jou je motor heeft vervoert, maar wat voor papieren heb je allemaal nodig. Heb je bv ook een carnet de passage nodig en waar heb je de verzekering van je motor geregeld. Hoe ben je aan een krat gekomen in New York. Is het trouwens niet vreselijk duur om je motor met het vliegtuig te laten vervoeren? Het is voor ons nog allemaal koffiedik wat er moet gaan gebeuren. Hopelijk kun jij ons een beetje op weg helpen. Oh ja onze voorkeur gaat uit naar Toronto, maar de motoren mogen ook naar New York vervoert worden.

groet Aly Reitsma