Op reis met bus en subway

19 juli 2014 - New York City, Verenigde Staten

Inderdaad duurt een reisje naar Midden-Manhatten voor mij 1 1/2 uur. Ik zie minstens 7 verschillende churches. Niet op de foto kunnen krijgen, en met een beetje complexe namen. Helaas is het project kerk voorlopig gestopt.

Ik vertelde hoe schoon Amerika (VS) was, langs de wegen, in dorpen en stadjes. Dat geldt minder voor New York. Of eigenlijk : het lijkt er op dat hoe verder ik verwijderd ben van het nette, rijkere en dure deel van Manhattan/New York, er meer vuil ligt. Rondom mijn motel ligt er lekker veel. En langs de busroute naar de E-train.

Populair bij het eten, massa's te koop in supermarkten en benzinestations zijn chips. Dus die zullen wel ergens goed voor zijn, denk ik. Dit was ik nog vergeten te vertellen.

Maar, mooie musea zijn er hier. Wel vol, heel vol. En je kunt er heerlijk lunchen! Lekkere verse salade gehad, met ook verse rauwe peultjes, lekkerrrr! Toen bedacht ik dat het wel bijna noodzakelijk is om weer een groentetuintje te gaan hebben. Niets is lekkerder dan sla en peultjes recht uit de tuin op het bord. Behalve dan misschien pannekoeken, gebakken met vers geplukte kersen!

Afijn, morgen volgt weer een New-Yorkse dag, bewolkt, en druk. In ieder geval nog even naar Central Park. Hoewel, ook dat kan nog anders worden.