Boeren en

10 mei 2014 - Calgary, Canada

Vandaag ben ik vrij willekeurige wegen gevolgd ten oosten van, raad eens, Calgary. De vlakte ligt op dezelfde hoogte als Calgary en is vrij vlak. Wel doorsneden door een aantal ondiepe kloven, rivierbeddingen, o.a. van de Bow. Enkele plekken waar indianen wonen. Een saai landschap: veel (?) supergrote boerderijen, akkerbouw met graan, gras, en veeteelt, soms enorme kuddes runderen. Veel jaknikkers in de velden (olie), weinig benzinepompen, soms een dorpje met een paar huizen (zie ook een foto). Heerlijk om over die rustige weggetjes te toeren, cruise control aan, rondkijken. Alleen lastig gevallen door de truckers die tussen de 100 en 110 km per uur rijden. Maar voor mij toch interessant. De boerderijen, grote silo's, soms met een klein vliegtuigje, huizen, de bewoners. Je leest de cowboys er nog van af. Maar ook wilde ik graag ervaren hoe het is om enkele uren (of langer, maar niet deze keer) over rechte wegen te rijden, zonder dat er iets gebeurt, om van lekkere scheurweggetjes maar helemaal niet te spreken. Wat vind jij daar nou van, Dirk? Ik kwam zelfs op een kiezelweg uit (de 842). Ik vroeg me al af waarom mijn navigatie die weg niet aangaf! Afijn die hield na 10 of 20 km ook weer op. Moe van het rijden, en de indrukken, ging ik naar huis, oei, het hotel. Morgen ga ik de auto terugbrengen, maandag weer een huren tot donderdag of vrijdag om een grote ronde Calgary te gaan doen, althans dat ben ik nu van plan. Want helaas zal de motor er niet eerder zijn dan einde volgende week.

1. Annie Goossens:
    10 mei 2014
    Hallo Wies,

Toch heel apart om dat mee te maken: in je eentje zo'n lange wegen met eindeloze vlaktes/prairies. Maar gelukkig is het niet meer Once upon a time in the West.... Toch een goed idee om een auto te huren. Ik hoop dat de huurprijs meevalt.

Groeten,
    Annie
  2. Gerard van der Schoot:
    10 mei 2014
    Hoi Wies

Vandaag voor het eerste je blog bezocht.
    Succes met je grote avontuur in Canada.
    Hopelijk heb je snel je motor.

Grt

Gerard