Saai? Bezigheden buitenshuis!

9 mei 2014 - Calgary, Canada

Vandaag, na gisteren toch maar weer aan de slag om te proberen wat verwarring weg te werken. Het gaat over het interessantste aspect van de reis. En wel verklaringen (z.g. manifest), inklaringen, vrijgeven, rekeningen van diverse voorgaande akties, inschakelen van een broker, en motorvervoer en vertragingen.

Hierover val ik jullie niet al te lastig. Nee, het moet dan toch maar sneller, en ik wil er uit! Dus een auto gehuurd, naar de douane gereden (afdeling commercieel), en mijn verwarring uitgelegd. Aangemoedigd door Pieter had ik het voornrmen hem op papier te laten zetten WELKE PAPIEREN ETC. ER PRECIES NODIG WAREN. Ai, hij keek heel sip, vertelde het mij, maar ik bleef doorzeuren. Uiteindelijk zijn we weer vrienden geworden, en bleek er verwarring te zijn ontstaan tussen mij, Sue (van het warehouse in Calgary), Pieter, en .......oei, nu val ik jullie toch erg lastig. Hoewel ik het op dit moment weer niet helemaal duidelijk heb, komt het er toch wel op neer, dat het eigenlijk zeer simpel is, en snel gefikst. Ik was het bijna vergeten, nu moet alleen de motor nog komen.

Afijn, daarna lekker geskypt met Odette, die er maar niet aan kan wennen dat ze plots zoveel vrijheid ervaart. En ik, hier zielig en alleen en zonder Tr.
Dus daarna een paar mails, en einde middag naar Banff gereden (met....de....autoooo). Banff is een natuurpark, zie de foto's. Er staan wat bomen, wat bergen zonder bomen, maar wel met veel sneeuw en gletsjers. En op de weg er naar toe een prairielandschap met runderen, veel kalveren, en paarden.
Moooooooiiiiiii. En raad eens Mahlik of Siem wie ik daar tegen kwam: ik zeg het niet!

En voor het eerst zag ik motors rondrijden, en zelfs enkele mooie Triumphs.
Een autoritje van 240 km. of zo, maar heerlijk. Ik leef weer. Op de weg terug zag je hoe uitgestrekt Calgary is: al 25 km voor het Centrum begonnen de verspreid liggende woonwijken al, met kleine houten huisjes, soort vakantiehuisjes, maar ook grote of grotere vrijstaande huizen. Veel van hout.
In het hotel een hapje pasta gegeten met een glas lekkere Canadese wijn erbij, Merlot, en mijn sociale administratie afgewerkt, terwijl jullie waarschijnlijk allemaal in diepe rust zijn. Een goede dag gehad, en ik wens jullie ook een goede nieuwe dag toe!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Rik en Wendel:
    9 mei 2014
    Hopelijk snel motorrijden ipv auto... heel gaaf die beer en mooie bergen! Geniet ervan!
  2. Alicia:
    9 mei 2014
    Wat een hoge bergen! Ziet er indrukwekkend uit!
    In Nederland regent het vandaag alleen maar.