Dagje wandelen

11 mei 2014 - Calgary, Canada

Gisteren geoefend voor de wandelingen in het Andesgebergte over enige tijd (met Carel!). Maar ook omdat ik het lekker vind te bewegen en een beetje rond te kijken. Op het programma: enkele boodschappen en een bezoekje aan een Triumph dealer hier in Calgary (Blackfoot Motorsports). Volgens mijn navigatie was het 11 km, dus te doen. Helaas heb ik na een paar uur wandelen en via omwegen zoeken, mijn poging opgegeven. Hier loopt men niet, men rijdt (of OV natuurlijk). Maar goed toch ver gelopen. Ook vanuit een station in de buurt van Blackfoot, en op de terugweg later. Enkele keren vroeg ik de weg. Men antwoordde dan dat er vlakbij een bushale was. Nee, ik wil te voet. Maar er is een bushalte. Soms om 500 m lopen te voorkomen. Ik vermoed dat lopen hier een ziekte is, waarvan men bovendien denkt dat  het erg besmettelijk is. Men is echt bang er zelf ook aan te gaan lijden!

Overigens was het bij de motorzaak een drukte van jewelste. Men verkocht verschillende merken naast Triumph, zoals BMW, KTM, Husqvarna, Yamaha. Prijzen zijn wat lager dan in Nederland. Gebruikte motoren lijken duurder. Ook in deze winkel loopt veel personeel rond.
Ik ga proberen enkele foto's vanaf mijn telefoon naar deze blog te krijgen.
Als me dat lukt, is niet alleen mijn telefoon smart!

groeten, morgen ga ik een rondje Alberta maken met de auto

1. Marcel en Dorine:
    11 mei 2014
    Hoi Wies, Ik hoop dat je motor er snel is. Wel super dat je nu een auto hebt, dan kun je toch lekker rond. We houden je reisverhaal goed in de gaten, wat zou je toch zonder de techniek moeten he!! Mooi!!
    gr. Dorine