Calgary, calgary

5 mei 2014 - Calgary, Canada

Vandaag mijn rugzakje ingepakt om de motor te gaan opzoeken in de opslagplaats, douaneformaliteiten te vervullen, kosten betalen. Eerst even gebeld naar Sue van het warehouse waar mijn motor geduldig wacht. Ondertussen had ik ook via Pieter een rekening gekregen van haar. Maar wat schetst mijn verbazing, en wat een teleurstelling: de motor staat nog in Montreal, te wachten op een mogelijke douanecontrole (on custom exam hold). Je leert zo wat!

Maar nog erger, daar moet hij samen met andere spullen nog een week staan. Daarna pas naar Calgary, met de trein. En dat is een zeer lange rit! Het is dat het weer niet zo best is, maar.........

Dus Pieter gemaild. Dit had hij ook niet begrepen. Hij gaat verder contact opnemen met de vervoerders om te horen hoe "het zit".

Ik ben na de eerste teleurstelling maar alternatieven gaan bedenken. Bijvoorbeeld vanuit Calgary de omgeving per bus bezoeken, of per trein. Zeker, omdat het weer nog steeds niet toestaat de Rockies te gaan bekijken op de motor. Of gaan schaatsen. Of de motor in Montreal op gaan halen (na de douanecheck natuurlijk).

Morgen ga ik de binnenstad van Calgary maar eens bezoeken, enkele musea bekijken, en een borreltje drinken op de goede afloop. Het voordeel is: leren te wennen aan tegenslagen.

We kunnen niks anders doen dan afwachten. En natuurlijk de enorme vrachtwagens bekijken achter het hotel.

Groeten Wies

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Alicia:
    6 mei 2014
    Dat het daar zo koud is!
    Jammer dat je moet wachten. Maar misschien heeft Calgary ook wel haar mooie plekjes. Ligt het niet in de buurt van de Rocky Mountains? Wellicht kan je die een keertje bezoeken.
  2. Bram:
    6 mei 2014
    Ha die Wies! lekker een van die vrachtwagens 'Lenen'..ha.
    Dat de borrel mag smaken!!

Groet en geniet van al t moois daar.

Bram en fam.