Motor in Calgary?

2 mei 2014 - Zevenaar, Nederland

Ja, vanmorgen de motorreispapieren en andere info opgehaald bij Pieter (van VLC). Hij vertelde dat de krat met mijn Triumph in een hal klaar staat staat om door de Canadese douane onder handen te worden genomen. Dit moet je vooral figuurlijk opnemen: ze doen namelijk erg moeilijk, maar waarschijnlijk omdat ze niet willen dat hij zonder invoerrechten wordt ingevoerd. Maar hij wordt niet ingevoerd! Tja, dat moet ik bij aankomst in Calgary allemaal aannemelijk zien te maken. Zondag, of werkt de douane daar dan niet? Eerst even bellen dus.

Gelukkig is het zeer waarschijnlijk dat de motor heel is aangekomen! Ik blij, maar toch spannend!

Jullie horen binnenkort meer, ik ben benieuwd.

1. Annie Goossens:
    2 mei 2014
    Hallo Wies,
    Spannend ja. Ricky vertelde enkele jaren geleden, dat zij wanneer zij Algerije ingingen een stempel kregen of aantekening in het paspoort, dat zij met een auto Algerije ingingen. Zij moesten dan ook weer terug de grens over met auto.
  2. Harrie Perebooms:
    3 mei 2014
    Succes met de "import" van je motor. nb Calgary, er is een fantastische 400m-baan.....
    Brom ze!
  3. Leon van den schoor:
    3 mei 2014
    Met de motor zo'n reis ondernemen lijkt me nog spannender dan met de fiets. Over een paar weken zitten we op de altiplano in Bolivia (met de fiets) Tja daar zullen we elkaar niet tegen gaan komen
  4. Judy:
    4 mei 2014
    Hi Wies,
    En, ben je inmiddels weer met je motor verenigd? Of moet je nog 1 nachtje slapen? In elk geval wens ik je een goede reis toe, zonder (grizzly)beren op de weg!
    Groetjes,
    Judy
  5. Marcel en Willemien:
    5 mei 2014
    Ik hoop dat je inmiddels je motor hebt Wies.
    Het spannendste is als je je (motor)fiets nog niet hebt. Onze fietsen werden ooit in Polen een dag vastgehouden door de douane! Wat een euforie als je dan uiteindelijk toch op je fiets kunt stappen.
    En Leon... daar hebben wij ook gefietst: adembenemend, letterlijk en figuurlijk. Veel plezier.