Groen

3 juli 2014 - Underwood, Iowa, Verenigde Staten

Vandaag gereden van North Platte naar Kearney, Grand Island, York, Lincoln (even wat boodschappen gedaan, vlug weg, druk). En tenslotte via Omaha naar Underwood. Een vlekje op de aardbol. Maar, lekker gegeten, Mexicaans, lekker bier gedronken, Amerikaans bier, verschillende mensen gesproken. Het restaurantje leek een soort dorpskroeg. Mama's, oma's, kinderen, Harley ruigo's, boeren etc. Hartstikke mooi. Iedereen had weekend en morgen een nationale feestdag: Independence Day. Ik was na drie biertjes een beetje dronken, dus ben gegaan. Een Harleyrijder vertelde me, op mijn vraag, over een scenic route, naar Beebeetown. Ja, gewoon Beebeetown. Hij schudde meewarig zijn kop: het zijn geen bergen, maar toch lekker een beetje swingen en rocken in de heuvel(tje)s. Iowa is bijna zo plat  als.....Nederland.

En toch waaien. Met windstoten! Meer wind dan in Nederland.  Nu snap ik ook waarom de meeste Harleys van die lelijke kuipen hebben. Vaak zwart, maar het helpt wel voor het uit de wind te zitten (zonder motorkleding, niet of nauwelijks helmen).

Rust roest. Veel mensen op het platteland laten hier staan, liggen, of hangen wat niet meer beweegt, kan rijden, groeit of bruikbaar is. Ziehier de foto van het huis met roest. Wel mooi! Maar ook in de uitgestrekte weiden liggen bomen, soms machines, gewoon te liggen. Deze spullen liggen blijkbaar ook niet in de weg.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Annie Goossens:
    4 juli 2014
    Hallo Wies,

Je bent al een heel stuk westelijker. Dat schiet op. Lijkt me ook wel handig om op tijd in New York te zijn in verband met verschepen motor (en bekisting timmeren). Je zult in Ndl wel weer moeten wennen aan het ordelijke, aan al die regels.

Groeten,
    Annie