Lekker sturen!

27 mei 2014 - Orleans, Verenigde Staten

Vandaag een beetje een ouderwetse motordag. Het begon met het vertrek uit Ashland,  zeer fris nog buiten, wel zon, over een bijna lege autoweg, daarna de Klamath River Highway op (HW 96) richting zuid-westen. Heerlijk sturen, veel bochten, toch een beetje opletten. Geen herten overdag (die zie je vooral heel vroeg, of vanaf het eind van de middag). Nog maar even voor de zekerheid even extra tanken in Yreka.

Soms steekt een eekhoorn de weg over. Sommigen halen het, als je het wegdek bekijkt, jammer genoeg niet.

De weg loopt door een meestal niet erg breed dal van de rivier, die behoorlijk snel stroomt. Zo nu en dan een huisje, of zelfs een boerderijtje. Regelmatig waarschuwingen voor koeien op de weg. Verkeer: bijna niet.

Onderweg uitkijken naar een tankstation, in plaatsjes waar maar 50 mensen wonen. Dit is echt een zeer dunbevolkte streek en dun begast (gas = gasoline = benzine).

Ik word vandaag best een beetje vlug moe van het opletten, sturen, bijsturen en het zich schier eindeloos voortzetten van de bochtige weg en de mooie omgeving. Ik denk dat het 's zomers wel drukker is hier.

Regelmatig worden er campings langs de rivier aangekondigd. Maar ze zien er niet echt leuk uit. Vaak veel motorhomes, dikwijls denk ik sta-motorhomes.

Plotseling rijd ik voorbij een campground die mijn aandacht trekt. Ik denk: even kijken, dan maar geen wifi vandaag (althans dat verwachtte ik niet). Maar ik loop naar het office, en een man komt naar buiten. Ik zie ook dat er nog een paar tentjes staan. Nog nooit meegemaakt.

Een hele tijd met de campingeigenaar/beheerder gekletst. Bleek een zeer aardige man. Onze achtergrond en ideeën kwamen nogal overeen, en wat bleek? We schelen in leeftijd slechts 2 dagen. Je maakt wat mee!

Jullie begrijpen, de camping beviel me. En nu zit ik buiten onder de ondergaande zon te typen, met toch wel wat kleren aan. Koud, rrrrrrr. Oh ja, prachtig gelegen camping. Achter de camping stroomt de rivier. Een paar honderd meter verder liep ik tegen een kerkhofje aan: militaire oorlogsslachtoffers, Korea las ik. Zie foto. Amerika heeft heel wat oorlogen gekend.

See you (had ik al gezegd dat men hier vaak zegt, ter begroeting: how are you today?).

1. Harrie Perebooms:
    28 mei 2014
    Hoi Wies, lees met veel plezier je ervaringen en met google-earth erbij wordt het een beetje meebeleven, zo denk ik dat die camping in Orleans de Klamath riverside rv park was..... ziet er groen en ruim uit. je komt nu in de buurt van Eureka?! Dat belooft wat. veel plezier en hou t heel, groeten van Renate en mij.