Vakantie!

29 mei 2014 - Trinidad, California, Verenigde Staten

Gisteren heb ik een dagje vakantie opgenomen. De camping beviel me zo goed - uitgebreide en interessante gesprekken met de eigenaar, vriendelijk groetende mensen, beetje wandelen, boodschappen en koffie, de motor wat nakijken, de bagage anders oppakken. En wat foto's maken. Er heerste een zeer aangename landelijke sfeer. 's Avonds met een SH partner van de baas (geen hoorapparatuur; te duur?), de baas en een plaatselijke Indiaanse gesprekken gevoerd over politiek, andere landen enz.. De Indiaanse mevrouw was blij dat er binnenkort een Casino werd geopend, management en inkomsten voor haar Indianenstam. Dit is volgens afspraken tussen de overheid en indianenstammen. Voor mij een beetje gek, eigenlijk. Maar zij was blij, want dan kreeg ze meer toelage/aandeel.

Vanmorgen was ik weer vroeg wakker. Opstaan, wassen, boterhammetje en een appel eten, en langzaam de zaak opruimen en in- en oppakken. Het is waar, dat ik te veel spullen bij me heb (ik heb er gisteren weer wat weggegooid), maar ook als dat niet zo was, blijft het woekeren met de ruimte, vooral met het gewicht. De motor kan dat wel gemakkelijk aan, tijdens het rijden geen enkel probleem, maar bij stapvoets manoeuvreren, zeker op een hobbelig pad, is meer gewicht lastig.

Het was weer heerlijk swingen over een bochtige weg! Weinig verkeer, eigenlijk bijna geen. Steeds op 2 tot 300 m (NAP = Nieuw Amerikaans Peil), tot we weer stegen tot ruim 800 m. En daar dacht ik de Pacific Ocean te zien! Eindelijk! Maar nog even afdalen naar ongeveer zeeniveau.

De eerste plaats aan de kust was McKinleyville. Ingereden op zoek naar een motel om daar vanuit morgen het Redwood National Park te bezoeken. Druk, druk! Vlug weg. De Pacific Highway vervolgens: weinig verkeer. Ik ging er bij Trinidad af (ik heb tot nu toe al wat internationale plaatsnamen gezien in Canada en hier!). Daar vond ik een motel, beetje shabby, maar het lag wel midden in een reuzenbomenbosje van Redwood. In dit bosje, denk ik, zullen wel bijna zeker, wanneer er geen mensen zijn, hele grote kleine kabouters rondlopen. Ik ga vannacht mooi stiekem naar buiten gluren, geen uren, maar toch wil er enkele in de luren leggen. Ze zullen wel schrikken!

Afladen, op slot zetten, even skypen met Odette, buiten voor het Office vanwege de sterkte van het signaal, een boterham eten, naar Trinidad wandelen.

Mooi, ik bedoel de Pacific. Via een trapje afgedaald naar het strand. Vogels en zelfs een zeehond(ekop), denk ik, gefotografeerd. Ook een gestorven zeehond op het strand gezien. En ver weg in het water veel zwarte bewegende vlekken, waar een zeehond of ander beest onder zat.

Later het dorpje (Trinidad dus) wat doorgewandeld. Mooi kerkje, hee? Zo zie je ze veel. Even een supermarkt in, wat te eten kopen. Warm eten doe ik zo nu en dan onderweg rond het middaguur. Dan eet ik einde middag gewoon brood met kaas; daar heb ik meestal voldoende voor bij me. Overigens, je kunt vaak redelijke kwaliteit volkorenbrood, en/of met noten kopen. Maar vaak koop ik voor onderweg, wanneer dat in de winkel te krijgen is, een maaltijdsalade. Lekker! Ik heb die van vandaag maar eens op de foto gezet.

Iedereen veel groenten, tot...........

1. Mariëtte Veldman:
    30 mei 2014
    Hoi Wies,
    Wat schrijf je toch een leuke verhalen! Fijn dat je ons laat meegenieten van je bijzondere reis.
    Veel plezier nog!
  2. Gerard van Dijk:
    30 mei 2014
    Ja, die Indianen die zijn niet meer zo van de totempalen en acrobatie of oorlog op paarden. Met het recht op casino's exploiteren hebben ze "mooi" gratis alcohol en eten voor de hele tribe binnengehaald zonder er veel voor te hoeven doen.
    Mooi, die droge humor van je ook! Wij nu vanuit caravan in het heuse Overloon ook even vakantiegevoel! Ga lekker zo door daar. Helemaal goed. GerardvD