Stukje bij beetje

14 juli 2014 - Blakeslee, Verenigde Staten

Gisteren en vandaag, en morgen ook, werden storm en veel regen voorspeld.

Gisteren reed ik vroeg weg, en ik reed veel motorweggetjes binnendoor. Veel lege wegen, zo nu en dan een dorpje, mooie bochtjes. Ik stopte rond de middag op een plekje aan de kant van de weg om een boterham te eten en wat te drinken (water).

Toen ik mijn maaltje op had, stopte er iemand (bleek later Larry te zijn), Harley met stierenhorens op het stuur. Hij vroeg of ik wist dat er storm verwacht werd. Ik zei ja, maar het werd pas later op de middag verwacht, gisteren. Nee, zei hij, over een uur kan de storm hier zijn. Als je wilt, kom je naar mijn huis, en zien we wel. Goed voorstel. Ik ben daar tot vanmorgen laat gebleven, tent opgezet, en in de tent geslapen, heerlijk, het stortregende inmiddels.

Zijn vrouw Clara was ook thuis, en zij hadden een zoon op bezoek die in Washington State (dus ver weg) woonde. Kletsen etc. Hartstikke leuk. Vanmorgen een excursie in de omgeving gehad met een oud Mazda sportwagentje, o.a. op een steenkoolterrein geweest.

Dus laat vertrokken, ook omdat de tent nog wat nat was. Min of meer alles droog gekregen en vertrokken, maar niet ver gereden of het begon te regenen. Toch maar een motel opgezocht. Het heeft inderdaad sindsdien veel geregend.

Morgen even kijken. Ik wil eigenlijk via een omweg naar het noorden weer een stukje verder oostelijk, dichter bij New York, geraken.

1. Gerard van Dijk:
    15 juli 2014
    Leuk om dat soort verrassende dingen mee te maken.
    Voor mij verrassend is trouwens ook dat je blijkbaar alleen Harleys tegenkomt. Nou zijn die apparaten inmiddels wel een stuk beter geworden schijnt het maar ik dacht dat Yamaha, Suzuki en Kawasaki toch een aardige poot aan de Amerikaanse grond hadden. Dat is dus blijkbaar verleden tijd. Enfin General Motors en Ford hebben het ook gered t.o.v. de Japanse auto's! Geniet. Gerard
  2. Marcel en Dorine:
    15 juli 2014
    Hey Wies, We hebben de afgelopen weken jouw reis niet kunnen volgen, omdat we op vakantie waren. Onze sleurhut heeft geen internet en de WIFI is ook op de camping in Bretagne niet altijd aanwezig. Vandaag toch maar even alle verhalen weer doorgelezen, nadat ik Dirk gesproken had. Mijn eerste reactie was ....shit.... dat is jammer. Toch denk ik dat je kunt terugkijken op een geweldige periode. Drie maanden rondtrekken in zo`n enorm groot gebied is geweldig. Ik denk dat jij jouw droom hebt waargemaakt, ruimschoots, en dat is nooit verkeerd!!!. We zien elkaar in LUX heb ik begrepen......
  3. Marcel en Willemien:
    15 juli 2014
    Wij hebben tijdens onze reis destijds een kerkdienst bijgewoond. Baptisten of iets anders. We werden daarvoor uitgenodigd door mensen die we op een camping hadden ontmoet. Zij reisden rond en leefden van het verkopen van ballonnen met opschriften in grote "mall's. Ondertussen verkondigden ze dan ook nog "het woord". Moeder was het strakste in de leer, want vader vond de conversatie met ons zo leuk dat hij voorstelde om die zondag de mis over te slaan. Maar moeder zei: No, it is "His" day! Toen stelde hij voor dat we dan maar mee moesten komen. Het was super gezellig en hartelijk en gastvrij. Koffie met "homemade pie". En daarna de gezangen en een aantal preken van leden van de groep. De dominee was ziek dus deden ze het zelf maar. Anekdotes uit het leven gegrepen waar dan de zweep van de heilige schrift overheen ging. Behoorlijk wat hel en verdoemenis. En de luisteraars riepen bij tijd en wijle "amen, amen".
    Een onvergetelijke belevenis.
    Misschien heb je er nog tijd voor. Je bent ongetwijfeld van harte welkom.