Vakantie

15 juli 2014 - Rockaway, New Jersey, Verenigde Staten

Vanmorgen ontmoette ik de Harleyrijder die gisteren enigszins verzopen ook vroeg in de middag al een motelletje opzocht. Hij was met zijn 14-jarige zoon naar Daytona geweest, autocrossen/racen. Op weg naar huis, Manitoba Canada. Een paar duizend km naar het noord-westen. Hij vertelde over wat probleempjes met zijn motor, over zijn zoon die had genoten van de autoraces., enz. Hopelijk heeft hij vandaag niet al te slecht weer getroffen.

Vandaag heb ik een tripje gemaakt door een National Recreation Area. Het was er rustig, veel bossen, rijkere dorpjes (pensionados?). Allerlei toeristische Attractions. Van East Stroudsburg (hier bijna uitgesproken als Straatsburg) naar het noorden, Milford. Daarna naar het zuid-oosten via Montague, Lafayette, Sparta naar Rockaway. Bij Dover. Bijna tegen de voorsteden van New York aan.

Het was onrustig weer. Begon mooi, werd benauwd, lucht betrok, druppelen, donker, dus regenkleding aan en doorrijden. Wat boodschappen gedaan, geld getankt, en een motelletje gevonden. Daar met een Afrikaan gesproken die aan de vlag zag dat ik uit Nederland kwam, hier niet vluchteling was, niet illegaal, hier werkte, en in Rinn, Frankrijk, bezig was zijn Phd te halen. Bedrijfsrechten.

Ik was nog vergeten te vertellen over de vrachtwagens hier. Je weet wel, waar ik mee begonnen ben in Canada. Je hebt verschillende merken. Veel van die trucks hebben een plaatwerk van de oplegger, maar ook van de cabine, dat zoals bij een vliegtuig, is samengesteld/aan elkaar gemaakte met klinknagels. Dus niet ge(punt)last. Grappig gezicht. De grote hebben een cabine met daarachter en daar boven een slaapplaats en keukentje etc. Rijden maar!

1. Trees:
    15 juli 2014
    Wies, wat geniet ik toch elke keer van je verhalen (en foto's)!! Je nadert New York al? Blijf nog even door genieten en ik vind het een dapper besluit dat je je reisplannen gewijzigd hebt. Dat is toch echte vrijheid! Blijf genieten en blijf schrijven! Liefs van Trees (en ook van Toon)