Vlug en gerust

19 juni 2014 - Scottsdale, Arizona, Verenigde Staten

Beste lezers,

Vandaag ben ik snel klaar! En jullie ook, dus lees dit dagverslag (rijmt op zichzelf) gerust!

We reden van Flagstaff naar Scottsdale (bij Phoenix, Arizona). Eerst door bossen, dennen en sparren, wel hoog, zoals in de Alpen of Pyreneeen. Daarna veranderde het landschap sterk. Vanuit een hoogvlakte naar een vallei, van de Oak Creek, reden we tussen weelderige vegetatie, loofbomen. En ik hoorde steeds vogels fluiten: en dat hoorden we de laatste tijd niet zo vaak. Een aantrekkelijk dal voor vogels, en jullie raden het al, ook voor toeristen, wij dus, en ..... voor vakantiehuizen. Dan het stadje Sedona. Mooi, relaxed, schoon (zoals zo vaak) en winkeltjes met mooie kleren, sieraden (vaak door indianen gemaakt, en verkocht = traders, waarin veel stenen zijn verwerkt) en cafees (en ook lekkere koffie, espresso en capucino), hotelletjes etc. Ondertussen veranderde het landschap weer. Mooie rode gesteenten in allerlei vormen en stadia van erosie. Een mooie omgeving dus.

We zijn toen vlug naar Scottsdale bij Phoenix gereden (valley of the sun).  Scottsdale is een rijker stadje, misschien moet ik zeggen stad, met sjieke hotels, botanische tuin (veel cactussen en cactussoorten), Borgata, en een Old Town, waar we even geweest zijn. Western style, hout (beetje neppo), winkeltjes, restaurants etc.

Nu zitten we bij een net ondergegane zon, temperatuur veel F, aan het zwembadje, met een koele witte wijn, na ons bij een supermarkt bijeengeschraapt diner.

En morgen: verder in onze Ford Focus, met airco, naar het westen!

1. Gerard van Dijk:
    20 juni 2014
    Mooie verhalen hoor. Alleen lijken jullie soms iets te lange autoritten te hebben. Maar tussendoor wordt er volop genoten. Een overdosis Bryce Canyon sprookjeskastelen zelfs (dat gevoel hadden wij destijds ook) en dan die gigagleuf door de aardbodem die Grand Canyon heet in die kale woestijn. Alsof je even op Mars rondloopt. Geniet en ga zo door. Beter dan met een hernia opgescheept te zitten. Gellukig gaat het iets beter met me (weer stukje gefietst) maar begin vd week was heftig pijnlijk. Enjoy your stay. GvD