Het Wilde Westen

22 juni 2014 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Ook nu vertel ik in sneltreinvaart onze belevenissen van de laatste dagen. We reden op vrijdag 20 juni van Scottsdale naar Palm Springs (zeer lange hete, drukke snelweg, de I 10, met droge, vaak saaie grijze omgeving). Onderweg op een rest area een waarschuwing gekregen van de highway patrol, police, omdat ik op hun parkeerplekje stond geparkeerd. De agent was vriendelijk hoor, en hij had Nederlandse voormoederen. De volgende dag, zaterdag, naar Big City Los Angeles gegaan.

Palm Springs is een stadje (in de woestijn en aan de voeten van de bergen), waar veel rijken/welgestelden wonen. De stad heeft voldoende water, zeg maar geld, om mooie groene en beplante tuinen en parken aan te leggen. Het was bloody, sorry, hot out there. Dat is alles wat ik er over kan zeggen.

De volgende dag een vrij korte maar hectische rit naar LA. Het eerste stuk was mooi en niet druk, maar naarmate we LA naderden, en dat was al vrij snel, werd het verkeer druk en onrustig. Je rijdt misschien wel 75 km. of meer in LA, voordat je in het centrum bent: Old/Down Town. Daar was ons oude hotel, dat goede en heel negatieve reacties krijgt. Nou, van mij een heel positieve. Tjonge, wat een lelijk ding van buiten, maar de vooronderkant wel al intrigerend, en de binnenkant heel erg mooi. En een prachtige tuin met zwembad. De inrichting is Moors. Schitterend. Onze kamer eenvoudig, maar stijlvol en schoon. We hebben zondag uren in de tuin gezeten, uit de zon, wat gegeten daar en gedronken.

Zaterdags, na de drukke rit, zijn we naar Old Town en 2 MOCA musea geweest. Museum of Contemporary Art. En naar de Japanse wijk en door Old Town gecrosst, te voet. Veel gelopen en genoten. In de musea, o.a. ook een grote overzichtstentoonstelling van Kelley, nou dan weet je het wel, maar ook op straat kijk je je ogen uit! De temperatuur was weer ok. Beetje wind, dichter bij de kust, dat werkt!

Vandaag, zondag, een poging gewaagd om Sunset Boulevard te bekijken, maar we zijn omgekeerd en hebben wat in de buurt van het hotel gewandeld, koffie gedronken, en zoals al gezegd, gelezen etc. in de tuin. Veel rustige arabische/moorse/oosterse muziek in een modern tintje werd er gedraaid. Mooi!

Morgen naar de kust!

1. Gerard van Dijk:
    23 juni 2014
    Mooi dat jullie een bijzondere plek in LA gevonden hebben. Oha wordt LA toch als grootschalig en vrij smakeloos Amerikaans gevonden. Natuurlijk zijn er plekjes te vinden en jullie zijn goed bezig er daar wat van te vinden. Wij zijn destijds ook naar Universal studios geweest. Niks karakteristieks natuurlijk; hooguit karakteristiek Hollywood. Toch is het grappig alleen al om zoveel Amerikanen te zien uit alle hoeken vd samenleving. Enjoy beach life. Met de hernia al een stuk rustiger. Pfoe!
  2. Trees:
    26 juni 2014
    Die foto van die windmolens is bijna kunstzinnig. Een hoog wow-gehalte hoor! Wies, wat geniet ik toch van je verhalen; ik zit vaak grinnikend achter de computer. Geniet nog heerlijk samen!!